Przejdź do głównej zawartości

B2B

W prowadzeniu przedsiębiorstwa istnieje wiele różnego rodzaju procesów, które muszą być, by przedsiębiorstwo mogło funkcjonować i rozwijać się. Takimi procesami bez wątpienia jest proces sprzedaży i zakupów. W ciągu sprzedaży, to przedsiębiorstwo sprzedaje oferowany przez siebie towar lub usługi, dzięki którym zyskuje środki finansowe, w tym może również generować zysk.

W ciągu zakupów, to przedsiębiorstwo dokonuje zakupu np. materiałów i surowców niezbędnych do produkcji, sprzętów, maszyn i urządzeń czy innych usług, które są niezwykle potrzebne lub przydatne w prowadzeniu działalności gospodarczej.

B2B co zatem jest?


Skrót b2b pochodzi z angielskich słów business-to-business, oznaczający wszelkie transakcje jakie odbywają się pomiędzy dwoma lub więcej podmiotami gospodarczymi. B2B oznacza tylko i wyłącznie transakcje, jakie odbywają się pomiędzy przedsiębiorstwami, nie zaś pomiędzy przedsiębiorstwem a klientem.

Specjaliści zaznaczają, że współpraca na zasadach B2B jest wiele inna, niż pomiędzy przedsiębiorstwem a klientem. Składa się z zupełnie innymi standardami i zasadami, nie tylko ogólnie przyjętymi, ale i przede wszystkim prawnymi. Różna jest także współpraca, pomiędzy przedsiębiorstwami na terenie naszego kraju, a pomiędzy przedsiębiorstwami wpływającymi na terenie różnych państw.

Aby określić, B2B co zatem jest, trzeba mieć na uwadze przede wszystkim podstawowe przepisy, jakie obowiązują w własnym kraju. Należy wziąć pod uwagę m. in. przepisy prawne, skarbowe i wiele innych.

Wiele osób uważa, że w przypadku interesów odbywających się pomiędzy przedsiębiorstwami, są one bardzo ważne, narzucają wiele trendów, i tych, które występują we współpracy pomiędzy przedsiębiorstwami a klientami detalicznymi.

Współpraca taka rozwija się również znacznie szybciej, a zastosowanie w niej techniki jest bardzo większe i szybsze, niż w przypadku transakcji pomiędzy przedsiębiorcami a ich klientami. Dlatego też do funkcjonowania rynku b2b przykładana jest właśnie wielka uwaga.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Po co księgowy?

Księgowy to osoba, która przygotowuje sprawozdania finansowe, zeznania podatkowe oraz analizuje liczby, aby pomóc firmom podejmować lepsze decyzje. Księgowi są również odpowiedzialni za zapewnienie, że wszystkie transakcje biznesowe są rejestrowane dokładnie, aby uniknąć potencjalnych problemów z IRS lub innymi agencjami rządowymi. Mogą oni pracować dla firm każdej wielkości, od małych przedsiębiorstw do ogromnych korporacji.

4 zasady stworzenia zmobilizowanego obszaru roboczego

4 zasady stworzenia zmobilizowanego obszaru roboczego Konfigurowanie mobilnego obszaru roboczego 1. Sprawdź swoje potrzeby Czy wymagane pliki są dostępne za pośrednictwem chmury? Czy pamiętam hasła, aby dostać się do systemów firmy? Czy potrzebuję fizycznego materiału, takiego jak notatnik i ołówek do sporządzania notatek, mojego codziennego terminarza lub odręcznych instrukcji od klienta? 2. Zabezpiecz niezbędne zasoby Dla większości pracowników niezbędny jest laptop, telefon komórkowy i odpowiednie ładowarki.  3. Oceń opcje lokalizacji Praktycznie każde miejsce może służyć jako mobilne miejsce do pracy. Niektórzy ludzie lubią pracować na zewnątrz w kawiarni, na kempingu lub w kawiarni na chodniku. Inni uważają biblioteki i domy kultury za atrakcyjne i łatwo dostępne. Wybierając witrynę, pamiętaj o następujących pytaniach: Jak długo mogę rozsądnie zostać? (Być może będziesz w stanie spędzić trochę czasu w euro